• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bestrida försent med en dag

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hej alla,

Jag fick reda på idag att jag hade på mig till igår att bestrida ett ärendevad händer nu? Kan jag inte bestrida nu på mailen? Finns det ingen chans ? Är det helt slut kommer jag få en prick? Snälla någon som vet.


Förlåt vet att det på annan rubrik det ska vara med är desperat och fler är här inne.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tror det bästa är att ringa, hur länge har de öppet?
Har du skickat in delgivningskvittot och medgivit skulden?
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Tror det bästa är att ringa, hur länge har de öppet?
Har du skickat in delgivningskvittot och medgivit skulden?

Hej, jag hade skickat in delgivnings kvitto men inte medgivit något. Tänkte bestrida via mail men det visade sig att det var fram till igår som jag kunde bestrida. Jag skickade ett mail med mål nr idag och skrev att jag bestrider.

Jag pratade med en på Kronkalle och hon sa att jag är försenad en dag men skicka ett mail och bestrid kanske det funkar hon kunde inte svara på det eftersom inte hon som tar besluten.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej, jag hade skickat in delgivnings kvitto men inte medgivit något. Tänkte bestrida via mail men det visade sig att det var fram till igår som jag kunde bestrida. Jag skickade ett mail med mål nr idag och skrev att jag bestrider.

Jag pratade med en på Kronkalle och hon sa att jag är försenad en dag men skicka ett mail och bestrid kanske det funkar hon kunde inte svara på det eftersom inte hon som tar besluten.

Det är ju 10 dagar från det datumet du skrev på delgivningskvittot, som man har på sig att bestrida. Det gäller att ha stenkoll på alla datum. Hoppas det gick ändå. Annars blir det utslag och betalningsanmärkning tyvärr
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
på kfm sida finns info om detta.men i korta drag står det att en försent bestridande inte tas i beaktande av kfm.utan det som kan hända är att de går vidare med ärendet.alltså nästa steg blir föreläggande med inbetalningskort på skulden plus övriga kostnader.
antingen kan du betala hela skulden eller kontakta lånegivaren eller om skulden ligger hos inkasso,kontakta dem om ev avbplan.och går det igenom be dom dra tillbaka ärendet från kfm.
detta är enda sättet att inte få anmärkning.avbplan eller betala hela skulden.
men får ju hoppas du klarar dig.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
på kfm sida finns info om detta.men i korta drag står det att en försent bestridande inte tas i beaktande av kfm.utan det som kan hända är att de går vidare med ärendet.alltså nästa steg blir föreläggande med inbetalningskort på skulden plus övriga kostnader.
antingen kan du betala hela skulden eller kontakta lånegivaren eller om skulden ligger hos inkasso,kontakta dem om ev avbplan.och går det igenom be dom dra tillbaka ärendet från kfm.
detta är enda sättet att inte få anmärkning.avbplan eller betala hela skulden.
men får ju hoppas du klarar dig.

Är det bara i vissa fall det kan bli så? För isåfall betalar jag hela skulden och skaffar kvitto från internet banken. Men är det bara i vissa fall som dem gör så här? Jag har haft sten koll på alla andra ärenden denna specifikt hade jg missat helt. Ohh haft så mycket i huvudet att jag inte ens minns kag skrivit på delgivningskvittot det är så jobbigt kämpat riktigt länge för att inte få anmärkning. Jag ska Ringa dem imorgon för hon sa att 2 dagar efter bestridande tiden gått ut så tar dem ett beslut förmodligen att jag får anmärkning.
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Hej!

Om du bestred igår borde du fått svar idag förmiddag hur det gick.
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Stämmer fick svar, att jag var försenad med en dag och isåfall måste begära återvinning.

Ok, du fick alltså meddelande om att KFM fattat utslag? Om de inte fattat ett UTSLAG så spelar det ingen roll om du är en dag sen med att bestrida. Ditt bestridande skall då gå först!
 
Senast ändrad:

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Ok, du fick alltså meddelande om att KFM fattat utslag? Om de inte fattat ett UTSLAG så spelar det ingen roll om du är en dag sen med att bestrida. Ditt bestridande skall då gå först!

Jag fick ett mail, att mitt bestridande inte kan tas i beakt pga jag hade på mig till 7/10 att bestridda men jag bestred den 8/10 vilket innebär att förklaringstiden var förbi och mitt bestridande är försenat. Och idag fick jag via telefon när jag ringde att ett utslag vid 11.30 har fastställts och nu måste jag göra "begära återvinning" och skriva orsaken sedan kommer dem kolla med fordringsägaren sedan om dem drar tillbaka ärendet så kan det innebära att jag slipper undan utslaget.

Vet du något av erfarenhet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp